Hogyan jelenítsük meg a hirdetéseket a WordPress-ben úgy, hogy az csak a keresőmotorokból érkező látogatók számára jelenjenek meg?
Tapasztalataink, és több szakértő kutatásai alapján úgy tűnik, hogy a keresőmotorok látogatói sokkal nagyobb hajlandóságot mutatnak célzott hirdetésekre kattintani, mint a rendszeres olvasóink. Ebben a cikkben egy olyan technikát osztunk meg veletek, amelynek segítségével pénzt is kereshetünk blogunkkal, mégpedig úgy, hogy egyszerűen hirdetéseket jelenítünk meg rajta, de kizárólag a keresőmotorok látogatói számára megjelenítve. Így a rendszeres olvasók, látogatók nem fogják látni ezeket a hirdetéseket. Ez nagyon jól működik a célzott, kattintás alapon fizető rendszereknél, mint amilyen például a Google Adsense.
Figyelem: Ezzel a technikával megjeleníthetünk más tartalmakat is a keresőmotorok látogatói számára a célzott hirdetések mellett. Lehet ez akár egy speciális kuponkód, üdvözlő szöveg, stb.
Az első dolog, amit tenned kell, hogy megnyitod a functions.php fájlt, és bemásolod a következő kódot:
[codesyntax lang=”php” lines=”normal” lines_start=”1″]
$ref = $_SERVER['HTTP_REFERER']; $SE = array('/search?', 'images.google.', 'web.info.com', 'search.', 'del.icio.us/search', 'soso.com', '/search/', '.yahoo.'); foreach ($SE as $source) { if (strpos($ref,$source)!==false) { setcookie("sevisitor", 1, time()+3600, "/", ".wordpresskezdoknek.hu"); $sevisitor=true; } } function wpkezdoknek_keresokbol(){ global $sevisitor; if ($sevisitor==true || $_COOKIE["sevisitor"]==1) { return true; } return false; }
[/codesyntax]
Fontos: A „setcookie” sorban mindenképp cseréld ki a .wordpresskezdoknek.hu részt a saját domainnevedre.
Ezután egyszerűen nyisd meg azt a helyet, ahol el szeretnéd helyezni ezt a hirdetést vagy más speciális tartalmat (ez leggyakrabban a single.php, de lehet ez bármelyik másik fájl is, mint például a sidebar.php stb.), és másold be a következőket:
[codesyntax lang=”php” lines=”normal” lines_start=”1″]
<?php if (function_exists('wpkezdoknek_keresokbol')) { if (wpkezdoknek_keresokbol()) { ?> IDE MÁSOLD BE A HÍRDETÉSI KÓDODAT <?php } } ?>
[/codesyntax]
A fenti kód elemzi, hogy a hivatkozás a honlapodra valamelyik kereső URL-jéből való-e (tartalmazza-e a Google, Yahoo, Delicious stb). Ha egy látogató böngészője „azt mondja”, hogy a hivatkozás a honlapodra azon oldalak egyikéről való, amiket megjelöltünk, akkor elment a böngészőjében egy cookie-t, – amit ‘sevisitor’-nak hívunk – a látogatástól számított egy órára.
A legtöbb keresőből érkező látogató nem megy tovább a második oldalra. Ám ha elég jól optimalizáltunk, vagy érdekes az oldalon lévő tartalom, akkor lehet, hogy további oldalakra is ellátogatnak. Ekkor a WordPress mutatni fogja a keresőmotorokra specializált hirdetéseket az első látogatástól számított egy órán keresztül. Ha ez a felhasználó a kedvencek közé menti oldaladat, és egy nappal később visszatér, akkor már nem fog neki megjelenni a keresőkből érkező látogatóknak szóló speciális tartalom (hirdetés)!
Reméljük, hogy használni fogod a fenti kódot, hogy növeld a reklámokból származó bevételeidet. Ha hasznosnak találtad az itt leírt WordPress tippet, akkor nyugodtan oszd meg barátaiddal is… 🙂